Pole tekstowe: Menu
Pole tekstowe: Historia

Pierwsze modele Komara zjechały z taśmy montażowej w 1960 roku, były oznaczone numerem MR 230 i posiadały silnik od Rysia. W krótkim czasie model ten został poddany modernizacji poprzez zmianę przedniego zawieszenia i wprowadzenie nowoczesnego silnika S-38, znanego już wcześniej z Żaka.

W 1962 roku wprowadzono już 3 modernizacje Komara.

Nowy model otrzymał oznaczenie 232 i różnił się od poprzednika wieloma szczegółami. Wprowadzono nową wersje silnika oznaczonego jako S-38B i mocy nominalnej 1,4KM przy 4000obr/min i momencie maksymalnym 0,28 kGm przy 2750 obr/min. Na stałe wprowadzono odlewaną pokrywę iskrownika. Sam iskrownik został zmieniony na trzy-cewkowy. Silnik dostał (prawdopodobnie od 1968r) także nowy gaźnik GM-12F o zmienionych parametrach, a także nowym sposobie mocowania do cylindra.

Przypuszczalnie od chwili wprowadzenia nowego gaźnika zmieniono symbol silnika na S-38B4, a modele te dostały oznaczenie 2320.

Zastosowano także nową lampę zawierającą przełącznik i prędkościomierz. Wprowadzono także sygnał dźwiękowy zasilany z baterii.

Lata produkcji: 196(2)3-1969(71)

Pole tekstowe: Komar
Pole tekstowe: Pegaz

Historia

Charakterystyka

Problemy

Artykuły

Prospekty z Komarem

Galeria

Historia

Charakterystyka

Problemy

Artykuły

Prospekty z Komarem

Galeria

Strona Główna

Kontakt

Forum

Linki